zondag 29 juli 2012

Dag 1: de reis tot Clavieres

Vandaag is het dan zover. We gaan op vakantie. We zijn nu in Zuid Frankrijk in Clavieres in Hotel Les Relais
 Vanmorgen om 7 uur vertrokken richting Spanje Alles ging lekker voorspoedig tot we bij Lille in een file terecht kwamen. Gelukkig konden we deze file snel weer uit en zijn toen een stukje via kleine dorpjes langs de snelweg als nog weer na de file op de snelweg terecht gekomen.
Bij Parijs zouden we ook in een file terecht komen maar de TomTom en mijn navigatie op mijn telefoon hebben ons via de Blvd Peripherique door en om Parijs heen geleid.
Lekker door kunnen tuffen daarna en zijn na een klein incident bij de laatste tol na om 18:30 bij het hotel aangekomen.
Het incident bij de tol poort was te belachelijk voor woorden. Ik heb een debetcard Dat is een soort creditcard waar je eerst geld op moet storten wil je de kaart kunnen gebruiken.
Bij de tolpoort bij Parijs was er niets aan de hand en konden we zo door rijden.
Bij Clermont-Ferrand werd mijn card niet geaccepteerd en moeten we dus wachten op iemand die de poort voor ons kon openen nadat we met dezelfde card dus met een mobiel pinapparaat wel konden betalen. Ja, zei dat mens dat kan dat er niet alle creditcards worden geaccepteerd.

Nou ja we zijn bij het hotel aangekomen via een mooie slingerweg door de bergen.
Zitten boven op een berg (ze hebben hier op 14 mei nog 15cm sneeuw gehad) en hebben een prachtig uitzicht.
De foto's zal ik morgen op mijn gemak posten.

Dus tot morgen en veel plezier met onze avonturen

2 opmerkingen:

  1. Tss wat een sukkels daar in Frankrijk zeg. Hier in Venetiƫ is het behoorlijk heet, hoe is de temperatuur bij jullie?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is hier nu om 22:00 uur een graad of 24.
    En overdag was het vandaag 32 graden maar er staat hier een lekker windje.

    BeantwoordenVerwijderen